Žiadosť miestnemu biskupovi vo veci sprostredkovania žiadosti pápežovi o vyhlásenie piatej mariánskej dogmy
Hlavička vlastnej adresy: …
Miesto a dátum…
Adresa diecézneho biskupa
Vec:
VEC: Prosba o sprostredkovanie žiadosti pápežovi o vyhlásenie piatej mariánskej dogmy
Laudetur Jesus Christus!
Touto cestou Vás najdôstojnejší otec biskup prosíme o sprostredkovanie žiadosti o vyhlásenie plnej pravdy o Panne Márii na adresu sv. otca pápeža Františka.
Nedávno sme sa mohli presvedčiť, že pápež František nepodcenil aktuálnu výzvu ukrajinských biskupov k záchrane mieru i ľudstva zasvätiť Rusko podľa žiadosti Panny Márie vo Fatime.
Sme presvedčení, že v tejto pohnutej dobe sa už v inom svetle javí niekdajšia žiadosť mnohých biskupov a kardinálov vyhlásiť na Druhom vatikánskom koncile dogmu o Spoluvykupiteľke, k čomu však nedošlo nie preto, že by to bolo samo v sebe heretické alebo nepotrebné, ale – ako to bolo vysvetlené – preto, aby sa zachoval iba pastoračný ráz koncilu.
Čoraz viac však môžeme cítiť, že záchranu v tejto dobe môžeme hľadať už iba u Panny Márie, Pomocnici kresťanov, Útočišťa hriešnikov, ale predovšetkým u Ženy, ktorá podľa biblickej predpovede rozdrví hlavu satana o to viac a definitívne, o čo viac a definitívne bude prehlásená ako zjavená a zavŕšená plná pravda katolíckej viery o nej.
Doteraz už v tejto záležitosti prebehlo viacero podobných žiadostí vo forme petícií a pod. Verím však, že za pokus to stojí v kontexte súčasného diania, že totiž opakovaná prosba môže v súčasnosti Vašim prostredníctvom veľmi ovplyvniť chod dejín smerom k definitívnemu víťazstvu Panny Márie nad satanom.
V prílohe predkladáme stručné odôvodnenie tejto žiadosti. Ak uznáte za vhodné, môžeme sa niektorí kňazi aj pripojiť k tejto žiadosti na jej podporu. Preto žiadosť na Svätého otca (ako pracovný podklad) je napísaný v množnom čísle.
So synovským pozdravom
…………………………..
Inšpirácia k pracovnému textu žiadosti na adresu pápeža:
Svätý Otče, v súlade s tradíciou Cirkvi a s množstvom svedectiev o úcte k Panne Márii vrátane množstva výrokov svätých i pápežov o Panne Márii ako Prostrednici všetkých milostí, Spoluvykupiteľky a Advokátky Božieho ľudu, Vás touto cestou spolu s niekoľkými kňazmi svojej diecézy (i niektorých ďalších kňazov slovenských diecéz) žiadam o vyhlásenie piatej mariánskej dogmy ako výraz finálnej doxológie Cirkvi vo vzťahu k Trojjedinému Bohu skrze zjavenie plnej a zavŕšenej pravdy o Panne Márii. Zdá sa, že na toto zavŕšenie právd o Panne Márii sa v dejinách spásy čaká, aby sa tým naplnilo Božie zjavenie, ktorého spoznávanie Cirkvou obzvlášť v postave Panny Márie zakúša svoju dejinnú dynamiku spoznávania právd o nej. No akokoľvek sa to javí iba mariologicky, má to dopad aj na naše lepšie poznanie Trojice, ktorá sa nám plne a zavŕšene práve zjavuje prostredníctvom vzťahu, ktorý existuje medzi Trojicou a Pannou Máriou.
Je známe, že v minulom storočí – a osobitne počas Druhého vatikánskeho koncilu – bolo túžbou mnohých kardinálov a biskupov, aby bola vyhlásená aspoň dogma o Spoluvykupiteľke. Ich túžba bola odsunutá ad acta kvôli tomu, aby sa zachoval striktne pastoračný ráz koncilu. Dovoľujeme si mať však dôveru v odvahu Vašich rozhodnutí, ako sme toho boli aj svedkami nedávno, keď ste zasvätili Nepoškvrnenému Srdcu Panny Márie nielen celý svet, ale menovite aj Rusko podľa žiadosti Panny Márie vo Fatime, za čo Vám vyslovujeme úprimné poďakovanie. Teda aj keď sa zdá, že niečo je už neskoro, v Bohu je ešte vždy možné niečo urobiť, „lebo Bohu nič nie je nemožné“ (Lk 1,37).
Dejiny Cirkvi nás učia, že až keď sa verejne vzdáva úcta k Panne Márii, Ona dá pocítiť silu svojho materského príhovoru a pomáha kresťanom k víťazstvu v rozhodujúcich bojoch ako Pomocnica kresťanov (viď Lepanto, Viedeň a pod.). Čím viac sa dal priestor jej, tým viac sa zmenšil priestor Zlému. Veríme, že ak dogmatickým ošetrením pravdy o Panne Márii zasvieti plnosť jasu pravdy o Nej do súčasného chaotického sveta, Panna Mária nás nesklame a dá všetko do poriadku ako Matka – ako Prostrednica všetkých milostí sprostredkujúc v mene Otca všetky potrebné milosti; ako Spoluvykupiteľka otvoriac v mene Syna srdcia ľudí pre prijatie daru vykúpenia, a ako Advokátka svojich detí zatvoriac v mene Ducha Svätého pekelné brány navždy a naveky.
Ježišov výrok „spoznáte pravdu a pravda vás vyslobodí“ (Jn 8,32) nás vedie k tomu, aby sme mali dôveru, že terajšie choré ľudstvo „vyslobodí už iba pravda o Panne Márii v jej vzťahu k Bohu v Trojici“. Aj keď sa zdá, že o Bohu už veríme všetko, čo je nám doteraz o ňom zjavené, sme presvedčení, že svetlo poznania o Panne Márii vo vzťahu k Trojici posilní naše plnšie a spásonosnejšie poznanie Trojice ako takej. Samozrejme tu nejde o nič pridané k doterajšiemu zjaveniu, len rozbalenie toho, čo už v Cirkvi od čias apoštolov existuje v depozite viery.
Ponúkame aspoň stručne tri odôvodnenia tohto nášho presvedčenia:
- Ak vyznáme ako článok viery pravdu, že Panna Márie je Prostrednica všetkých milostí, potom spoznáme lepšie aj Otca, ktorý si v Panne Márii urobil svoj nebeský príbytok, skrze ktorý dáva svetu svoje milosti. A tak všetky milosti, ktoré pochádzajú od Otca ako z Prameňa všetkých milostí prechádzajú nutne skrze Tú, ktorá je v nebi korunovaná ako živý svätostánok Boha Otca. V tomto zmysle sa Božiemu ľudu uľahčí lepšie spoznať Otca. Poznanie Otca je napokon potrebné aj v otázke spásy, v zmysle Ježišovej modlitby v Jn 17: „a večný život je v tom, aby poznali teba (Otče)“ (Jn 17,3).
- Ak vyznáme ako článok viery pravdu, že Panna Mária je Spoluvykupiteľka, potom dáme do popredia význam protoevanjeliovej Ženy – Márie v otázke nášho víťazstva nad satanom. Lebo dokým nebude Panna Mária uznaná ako Spoluvykupiteľka, nemôže sa ani v histórii ľudstva ani v duchovnom svete anjelov (dobrých i zlých) javiť ako rozhodujúca rozmliažditeľka hlavy satana. Ak v zmysle protoevanjelia môžeme chápať Vykupiteľa ako Potomka Ženy, ktorý je jej Pätou drviacou satana, nemôžeme túto Pätu odtrhnúť od tela hlavnej osoby, ktorej tá Päta patrí. Ak Päta (Potomok Ženy; Vykupiteľ) – je spojený s telom Ženy, potom Ona stále čaká, kým ju v Cirkvi uznáme logicky ako Spoluvykupiteľku. Dokým toto nebude výslovne zjavené dogmatizáciou, dovtedy v celom stvorenom svete nebude Boh Syn, Kristus – nový Adam, oslávený poznaním o ňom ako o zjednotenom so Ženou, novou Evou. „A večný život je v tom, aby poznali teba, jediného pravého Boha, a toho, ktorého si poslal, Ježiša Krista.“ (Jn 17,3)
- Ak vyznáme ako článok viery pravdu, že Panna Mária je Advokátka (Obhajkyňa, Orodovnica, Príhovorkyňa), potom sa Cirkev maximálne otvorí Duchu Svätému ako Paraklétovi, Utešiteľovi a Obhajcovi. Duch Svätý bude totiž oslávený tým, že sa zjaví jeho vzťah k Panne Márii v ich spoločnom diele Obhajoby a Útechy Božieho ľudu, v ich spoločnom orodovaní za Božie deti. Podobne ako Duch Svätý nekonal bez Panny Márie v otázke nášho vykúpenia prostredníctvom Vtelenia Božieho Syna v jej lone, ani v udalosti Turíc, takisto dokým nebude zjavená táto jej jednota s Ním, nebudú môcť nastať druhé Turíce vo svete. Až keď Mária povedala výslovné áno pravde o Bohu v kontexte s Ňou, do jej tela prišla moc Najvyššieho – Duch Svätý, čím sa začala realizovať Alfa našej spásy. Až keď Telo Kristovej Cirkvi povie áno pravde o Bohu v kontexte s Tou, ktorá bola na zemi Máriou, do Cirkvi príde Duch Svätý v nepoznanej moci, čím sa začne realizovať Omega našej spásy. „Duch Svätý zostúpi na teba a moc Najvyššieho ťa zatieni.“ (Lk 1,35)
Máme pevnú nádej, že od chvíle vyhlásenia dogmy o Panne Márii všetky tieto tri pravdy späté v jednej – piatej – mariánskej dogme (akoby trojdogme) spôsobia, že satan bude definitívne zmietnutý z tejto zeme jasom Božej pravdy, ktorej sa Cirkev otvorí, prijme ju, a tým nastane definitívne víťazstvo oslobodením Cirkvi i sveta od Zlého. „Poznáte pravdu a pravda vás vyslobodí“ (Jn 8,32)
Svätý otče!
Prosíme Vás teda o Vaše ohlásenie najväčšej doxológie sveta – vyhlásením piatej mariánskej dogmy, ktorou bude Trojjediný Boh oslávený zjavenou pravdou o Panne Márii v jej vzťahu k trom božským Osobám – k Otcovi, Synovi i Duchu Svätému.
Za Vaše láskavé prijatie tejto žiadosti dôverujúc vo Vašu dobrú vôľu Vám vyslovujeme úprimné Pán Boh zaplať a požehnaj. Nech za Vás oroduje Tá, ktorá je Širšia ako nebesia a Príbytok Najsvätejšej Trojice.
Vaši oddaní synovia – otec biskup ……………a podpísaní kňazi.
…………………………………………… Mons. …….diecézny biskup …………. diecézy
…………………………………………… ……………………………………………
…………………………………………… ……………………………………………
…………………………………………… ……………………………………………